Szkolny Organizator Rozwoju Edukacji

Szkolny organizator rozwoju edukacji (SORE) to osoba, która pracuje na rzecz szkoły (przedszkola) w ramach realizowanego w powiecie projektu wdrożeniowego (Działanie 3.5Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół).
Jej głównym zadaniem jest wspieranie dyrektora i nauczycieli w przygotowaniu i realizacji rocznego planu wspomagania zbudowanego na podstawie wybranej przez szkołę oferty doskonalenia (przygotowanej w ramach projektu „System doskonalenia nauczycieli oparty na ogólnodostępnym kompleksowym wspomaganiu szkół”).
Szkolny organizator rozwoju edukacji jest zewnętrznym specjalistą zatrudnionym w ramach projektu przez powiatowego koordynatora projektu. Wspiera szkołę i dyrektora, towarzysząc oraz służąc pomocą na kolejnych etapach przygotowania i realizacji planu wspomagania. Po uruchomieniu projektu SORE nawiązuje kontakt ze szkołą, buduje relacje z dyrektorem i radą pedagogiczną. Współpracuje z dyrektorem i rada pedagogiczną w przeprowadzeniu diagnozy i konstruowaniu rocznego planu wspomagania. Odpowiada za prawidłową organizację działań związanych z zewnętrznym wspomaganiem. Pozostaje w stałym kontakcie z dyrektorem i pracownikami zaangażowanymi w realizację rocznego planu wspomagania. Wspiera nauczycieli w czasie wdrażania nowych umiejętności i wypracowanych procedur. Swoje działania realizuje bezpośrednio w szkole, którą wspiera.
Zadania SORE:
  • pomoc dyrektorowi w zdiagnozowaniu potrzeb szkoły,
  • pomoc w formułowaniu celów wynikających ze zdiagnozowanych potrzeb i określeniu obszaru do rozwoju – współpraca z radą pedagogiczną,
  • wsparcie szkoły w przygotowaniu rocznego planu wspomagania, ściśle odpowiadającego na potrzeby szkoły i zbudowanego na podstawie jednej z ofert doskonalenia (przeprowadzenie warsztatu diagnostyczno-rozwojowego),
  • wsparcie przy zapewnianiu obiegu informacji (stały kontakt z osobami zaangażowanymi w realizację RPW, dbanie o przepływ informacji dotyczących działań podejmowanych w ramach jego współpracy ze szkołą),
  • pozyskanie zewnętrznych ekspertów (jeśli zaistnieje taka potrzeba),
  • organizowanie zaplanowanych form wspomagania – we współpracy ze szkołą,
  • organizacja systemu wsparcia dla pracowników szkoły we wdrażaniu nowo nabytych umiejętności i wypracowanych procedur (np. organizacja i prowadzenie konsultacji)
  • monitorowanie przebiegu realizacji rocznego planu wspomagania, reagowanie na pojawiające się trudności,
  • dokumentowanie podejmowanych działań (zgodnie z wymogami określonymi w danym powiecie),
  • przygotowanie i przeprowadzenie wśród pracowników ankiet z przebiegu wspomagania,
  • przygotowanie sprawozdania z przebiegu realizacji rocznego planu wspomagania,
  • przedstawienie sprawozdania z przebiegu realizacji rocznego planu wspomaganiadyrektorowi szkoły oraz radzie pedagogicznej,
  • udział w podsumowaniu podjętych działań – współpraca z radą pedagogiczną nad rekomendacjami do pracy szkoły w kolejnym roku szkolnym.

 

Szkolny Organizator Rozwoju Edukacji I   

  1. Miejskie Przedszkole Nr 4
  2. Miejskie Przedszkole Nr 11
  3. Miejskie Integracyjne Przedszkole Nr 1
  4. Miejskie Przedszkole Nr 27
  5. Niepubliczne Przedszkole „Bajka”
  6. Niepubliczne Przedszkole „Zaczarowany parasol”

 

Szkolny Organizator Rozwoju Edukacji II

  1. Miejskie Przedszkole Nr 2
  2. Miejskie Przedszkole Nr 10
  3. Miejskie Przedszkole Nr 13
  4. Miejskie Przedszkole Nr 19
  5. Niepubliczne Przedszkole „Kacperek”
  6. Niepubliczne Przedszkole „Promyczek”

 

Szkolny Organizator Rozwoju Edukacji III

  1. Szkoła Podstawowa Nr 5
  2. Szkoła Podstawowa Nr 7
  3. Szkoła Podstawowa Nr 13
  4. Liceum Ogólnokształcące w Zespole Szkół Ogólnokształcących i Technicznych
  5. Technikum w Zespole Szkół Technicznych „Mechanik”
  6. Technikum w Zespole Szkół Licealnych i Zawodowych Nr 2
  7. Niepubliczne Przedszkole „Piątka”

 

Szkolny Organizator Rozwoju Edukacji IV

  1. Szkoła Podstawowa Nr 6
  2. Szkoła Podstawowa Nr 8
  3. Szkoła Podstawowa Nr 10
  4. Szkoła Podstawowa Nr 11
  5. Gimnazjum Nr 4
  6. Technikum w Zespole Szkół Ekonomiczno-Turystycznych